زانتی / کولر گازی / کولر زانتی / محصولات زانتی / کولر گازی ایستاده / سیستم های تهویه مطبوع خانگی / تهویه صنعتی / کولر

تهویه مطبوع چیست؟

تهویه مطبوع به طور دقیق عبارت است از فن آوری رساندن شرایط طرح داخل به شرایط استاندارد یا آسایش مطلوب. شرایط می تواند شامل کیفیت هوا، دما، رطوبت و فشار باشد. طراحی سیستم تهویه مطبوع را مهندس مکانیک با استفاده از اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و اصول انتقال حرارت انجام می دهد. در برخی از مواقع لغت تبرید نیز به دنبال تهویه مطبوع می آید.

انواع سیستم‌های تهویه مطبوع و HVAC

در بسیاری از موارد، گرمایش و سرمایش، نیمه از انرژی را تشکیل می‌دهد که افراد مختلف در دوران زندگی خود مصرف می‌کنند. بنابراین انتخاب یک سیستم مناسب HVAC که بتواند راحتی و آسایش شما را تامین کند و انرژی زیاد و اضافی را مصرف نکند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

سیستم تهویه مطبوع و HVAC از نوع اسپلیت

سیستم «اسپلیت» (Split) به صورت ساده به حالتی گفته می‌شود که اجزای کلیدی آن از یکدیگر جدا شده‌اند و در مکان‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. در واقع نام اسپلیت نیز در زبان انگلیسی به معنای جدا شده است. در واقع بخشی از این سیستم شامل کندانسور و کمپرسور در بیرون از اتاق و بخشی دیگر مانند دمنده و تبخیر کننده در داخل اتاق قرار گرفته‌اند.

هدف از تهویه مطبوع

تهویه ی مطبوع از طرق مختلف این شرایط را در محیط های مسکونی، صنعتی، تجاری، پزشکی، اداری و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی برای انسان فراهم می‌کند که عبارتند از:

بوجود آوردن هوای پاک و سالم
کنترل سرعت وزش هوا و تصفیه ی هوا
کنترل رطوبت به وسیله ی خشک کردن ورطوبت دهی
کنترل دمای محیط به وسیله ی سرمایش و گرمایش دهی
ضد عفونی و ایزوله کردن هوا در محیط های پزشکی و بیمارستان ها

کولر گازی چیست ؟

کولر گازی نوعی دستگاه تهویه است که به کمک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در خارج اتاق دفع می‌کند.

در بعضی دستگاه‌ها امکان معکوس کردن این سیکل یا چرخه وجود داشته و می‌توان کولر را تبدیل به پمپ حرارتی (به انگلیسی: Heat Pump) کرد و در فصل زمستان از آن برای گرمایش استفاده کرد.

هر دستگاه کولر گازی از چهار جزء اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط یا لوله مویین تشکیل می‌شود.

انواع اسپلیت یا کولر گازی

اسپلیت دیواری و ایستاده از یک کندانسور و یک پنل داخلی تشکیل شده اند که نیاز به لوله کشی دارند. برق مورد نیاز برای اسپلیت های دیواری معمولا تک فاز 280 ولت و اسپلیت های ایستاده معمولا سه فاز و 380 ولت می باشد. اسپلیت های ایستاده با توجه به ظرفیت بالایی که دارند معمولا برای محیط هایی با متراژ بالا مانند منازل مسکونی با متراژ بالا، مساجد، اداره ها، فروشگاه ها و غیره استفاده می شوند ولی اسپلیت دیواری معمولا بیشتر برای منازل مسکونی یا اداره ها استفاده می شود.

کولر زانتی

کولر زانتی

کولر زانتی Zaneti بسیار پر قدرت و کم مصرف هستندو دارای پرتاب باد با قدرت بالا و 4جهته میباشند

کولر گازی زانتی بسیار کم مصرف میباشد و در مدلهای اینورتر دارای 60% کاهش مصرف میباشند و همچنین سیستم توربو و استفاده از گاز R410 سازگار با محیط زیست از دیگر مزایای کولر گازی زانتی میباشد

کمپرسور کولر گازی زانتی

کمپرسور روتاری کولر زانتی این دستگاه که ساخت شرکت GMCC بوده یکی از مزایای اسپلیت زانتی  می‌باشد. همچنین این کولرهای گازی دارای رادیاتور و اواپراتور طلایی جهت کاهش مصرف برق می باشند. این اسپلیت ها دارای فیلتر تصفیه هوا و ویتامین C هستند.

کولرگازی / کولر گازی / کولر زانتی / اسپلیت زانتی / کولر دیواری / تهویه مطبوع / تهویه صنعتی / کولر پنجره ای

کولر گازی زانتی

کولر گازی زانتی با گاز مبرد R410 توانسته محبوبیت زیادی را در بین مصرف‌ کنندگان به دست آورد. اما دلیل این موضوع طراحی زیبای یونیت داخلی و همچنین طراحی زیبای یونیت خارجی می باشد.

دومین عاملی که باعث محبوبیت این برند در ظرفیتهای مختلف شده قیمت رقابتی و ارزنده کولر گازی زانتی می باشد.

یکی از مهمترین عوامل تصمیم گیری در زمان خرید کولر زانتی قیمت مناسب آن می باشد. از آنجایی که تمامی دستگاه ها و لوازم خانگی دارای جزئیات فنی می باشند کاربری که قصد خرید کولر گازی زانتی را دارد قطعاً بخشی از انتخاب خود را با توجه به مقایسه برندهای مختلف چه از نظر قیمت و از نظر کیفیت مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آنچه از کولر گازی باید بدانید

کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است زیرا به سرعت از گرمای محیط می‌کاهد. برخلاف کولرهای آبی ، رطوبت را افزایش نمی دهد. ازاین جهت برای محیط های شرجی بسیار مناسب است. کولرهای گازی معمولا در دو مدل ساخته می شوند:
کولرهای یک تکه یا پنجره‌ای – کولر گازی پنجره ای زاتی
کولرهای دو تکه (اسپلیت) -کولر زانتی دیواری
کولرهای یک تکه دیواری ، یا پشت پنجره‌ای ، خیلی متداول و مورد توجه می‌باشند و به آسانی در داخل قاب پنجره نصب می‌شود

مقالات دیگر:

داکت اسپلیت مناطق معتدل

داکت اسپلیت مناطق گرمسیری

کولر گازی دیواری

کولر گازی ایستاده

زانتی / کولر گازی / کولر زانتی / اسپلیت زانتی / کولر دیواری / تهویه مطبوع / تهویه صنعتی / کولر پنجره ای / اسپلیت / تهویه خانگی / zaneti

فهرست