داکت اسپلیت مخصوص مناطق معتدل

اسپیلت / پنل داخلی کولر گازی زانتی / داکت زانتی / اسپلیت زانتی / داکت اسپیلت زانتی /

داکت اسپلیت، اینورتر، سرمایشی و گرمایشی

36000

داکت اسپلیت اینورتر سرمایشی و گرمایشی

24000

داکت اسپلیت اینورتر سرمایشی و گرمایشی

60000

داکت اسپلیت اینورتر سرمایشی و گرمایشی

18000

داکت اسپلیت اینورتر سرمایشی و گرمایشی

42000

داکت اسپلیت اینورتر سرمایشی و گرمایشی

داکت اسپلیت، دورثابت (On/Off)، سرمایشی و گرمایشی

36000

داکت اسپلیت دورثابت سرمایشی و گرمایشی

24000

داکت اسپلیت دورثابت سرمایشی و گرمایشی

60000

داکت اسپلیت دورثابت سرمایشی و گرمایشی

18000

داکت اسپلیت دورثابت سرمایشی و گرمایشی

48000

داکت اسپلیت دورثابت سرمایشی و گرمایشی

داکت اسپلیت

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی نوعی از سیستم های تهویه مطبوع می باشد که همانند سایر کولرهای گازی دو تکه دارای یک یونیت خارجی و یک یونیت داخلی می باشد. یونیت داخلی به طور معمول در سقف کاذب تعبیه شده و از مقابل آن کانال کشی انجام می شود، سپس در نقاط مختلف محیط داخلی ساختمان، دریچه های خروج هوا بر روی این کانال قرار داده می شود. یونیت خارجی که شامل کمپرسور و کنداسور می باشد نیز در خارج از ساختمان و در فضای باز قرار داده می شود. جریان مبرد از طریق لوله های مسی بین یونیت داخلی و یونیت خارجی برقرار می گردد.

کارایی و عملکرد داکت اسپلیت مناطق معتدل در فصول مختلف سال

داکت اسپلیت یا همان اسپلیت های کانالی در زمره سیستم های تهویه مطبوع تراکمی قرار دارند که بر اساس خواص فیزیکی گازهای مبرد، قابلیت خنک کردن و ایجاد تهویه مطبوع برای ساختمان را در تابستان و روزهای گرم سال دارند. بیشتر داکت اسپلیت های موجود در بازار از نوع سرمایشی و گرمایشی می باشند؛ ولی اغلب در زمستان و به منظور گرم نمودن محیط داخلی ساختمان، از سیکل گرمایشی داکت اسپلیت استفاده نمی شود. بلکه با تعبیه کویل آبگرم در مقابل یونیت داخلی ( آب گرم مورد نیاز از طریق پکیج یا موتورخانه مرکزی تامین می شود) اقدام به گرم ساختن منازل و محیط داخلی ساختمان می نمایند. بدین صورت که فن یونیت داخلی روشن شده و با عبور جریان باد از بین فین های کویل آبگرم، باد گرم به محیط پرتاب می شود. در این روش به واسطه خاموش بودن یونیت خارجی، مصرف انرژی برق ونیز استهلاک کمپرسور کاهش پیدا می کند.

مقالات دیگر :

داکت اسپلیت مناطق معتدل

داکت اسپلیت / انواع داکت / اسپلیت / زانتی / اسپلیت زانتی / داکت اسپلیت زانتی / کولر گازی دیواری / کولر گازی زانتی / zaneti

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به شرایط محیط نصب، می توانید داکت اسپلیت مناسب برای محیط خود را انتخاب نمایید. در زیر برخی از انواع دسته بندی داکت اسپلیت اشاره می کنیم.

داکت اسپلیت اینورتر و معمولی:

دستگاه های مجهز به کیت اینورتر دارای قابلیت تغییر دور هستند ولی دور کمپرسور در دستگاه های معمولی، ثابت می باشد.

داکت اسپلیت های اینورتر در قیاس با مدل های معمولی دارای مصرف برق کمتری هستند.

داکت اسپلیت حاره ای (T3) و مناطق معتدل (T1) :

داکت اسپلیت مخصوص مناطق گرمسیری و حاره ای دارای کمپرسور اسکورال یا پیستونی می باشند که قدرت بیشتری داشته و تا دمای 60 درجه توانایی فشرده سازی مبرد را دارند.

مصرف برق این دستگاه ها نسبت به مدل های T1 بیشتر است.

داکت اسپلیت های مخصوص مناطق معتدل برای اقلیم هایی با تابستان های 42 درجه سانتی گراد مناسب می باشند. کمپرسور این دستگاه ها معمولا از نوع روتاری می باشد.

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

مستقل بودن هر واحد
هزینه اولیه ارزان
تعمیر و نگه داری کم
کارکرد آسان
طول عمر مناسب

محاسبه ظرفیت داکت اسپلیت

معمولا هنگام برآورد اولیه ظرفیت سرمایش داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی مورد نیاز هر واحد مسکونی در شرایط آب و هوایی مانند تهران، به ازای هر ۳۵ یا ۴۰ متر مربع سطح کلی و ناخالص آپارتمان حدود یک تن تبرید معادل 12000 BTU در نظر گرفته می شود (به ازای هر متر 400 BTU). برای واحدهای اداری به ازای هر متر 700 BTU و واحدهای تجاری به ازای هر مرت مربع 1000 BTU در نظر گرفته می شود. تمامی متراژهای پیشنهادی برای ارتفاع سقف استاندارد 2.8 متر و شرایط ساختمانی نرمال می باشد.

بدیهی است که وجود آیتم هایی مانند پنجره های بزرگ و آفتاب خور، حضور وسایلی که کارکرد آن ها تولید گرما کند، تعداد افراد حاضر در اتاق بیشتر از 4 نفر، و … باعث تغییر در متراژهای پیشنهادی می شود.

برای واحد های با متراژبیش از ۱۲۰ متر مربع ، بهتر است برای هر واحد دو دستگاه داکت اسپلیت مورد استفاده قرار گیرد.

به این صورت که یک دستگاه مستقل اتاق های خواب در نظر گرفته شودو برای سالن نیز از یکدستگاه جداگانه استفاده شود.

این کار علاوه صرفه جویی در مصرف انرژی، باعث کاهش استلاک داکت اسپلیت نیز می شود.

داکت اسپلیت / انواع داکت / اسپلیت / زانتی / اسپلیت زانتی / داکت اسپلیت زانتی / کولر زانتی / کولر گازی / کولر گازی زانتی / zaneti / duct split 

فهرست